Geçen haftadaki sayfa görünümleri

26 Mayıs 2012 Cumartesi

Antalya Usulü Piyaz

94 yılında Antalya'da tanıştığım bu lezzeti damağıma unutturmak 18 yıl içerisinde ne yazık ki mümkün olmadı... Annem geçenlerde İstanbul'a geldiğinde yapmış, içerisine "sırrını" koymamış ama o da çooook güzeldi... Sırrını da açıklayacağım tabii hem de çook az sonra :) Antalya'da piyaz, köftenin yanında yenir... İstanbul'da da güya öyle yapıyorlar ama maalesef! DIIITTTT XXX. Salata Bar'ın kenarında haşlanmış fasulye koymak ile olmaz canım o iş. Annem biraz da yeşillik eklemiş, güzel olunca ben de tarife ekliyorum.

Malzeme: (4 kişilik)
1/2 demet Maydanoz
2 adet Taze Soğan
1 kutu (konserve) haşlanmış fasulye (Tamek kullandım.)
Bir kaç kaşık zeytinyağı(yarım kase koydum ben)
1 tatlı kaşığı kuru nane
İstendiği kadar tuz 1-2 çorba kaşığı su
1/2 limon Ben hiç sevmem ama isteyenler 1-2 çorba kaşığı sirke koyabilir. Antalya'da konuyor ben de yazayım 1 adet kaynamış yumurta
Veee İşin Sırrı TAHİN... 1 tatlı kaşığı tahin
Yapılışı: Bir kabın içerisine, maydanozu ince ince kıyın. Taze Soğanın, soğan kısmını ve ortasına kadar olan kısmını incecik kıyın. Konserve fasulyeyi, bir süzgeçte güzelce yıkayıp, suyunu süzdükten sonra, kabın içerisine boşaltın. Üzerine kuru naneyi koyup, iyice karıştırın. Yarım kase zeytinyağını, 1 tatlı kaşığı tahin, 1-2 kaşık su koyup tekrar iyice karıştırın. Karıştırırken, fasulyelerin ezilmemesine dikkat edin. Servis kasesine alın.
İsteğinize göre, yumurtayı kaynatabilir. Kaynamış yumurtayı 4'e veya 2'ye bölerek, üzerine koyup sunum yapabilirsiniz. Afiyet Olsun, Sevgiler, Seljoe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder