Geçen haftadaki sayfa görünümleri

5 Aralık 2010 Pazar

Bayram'da Roma, Roma'da Yemek Pişirme Dersi :)


Kurban Bayramı'nda eşimle birlikte Roma'ya gittik... Gitmeden önce yemek pişirmeyi öğrenme hevesim ve ilgimle doğru orantılı olarak, gitmişken oradan günlük yemek kursu workshop'larına katılabileceğimi düşündüm... Aslında ilk etapta aradığım dondurma (gelato) kurslarıydı, fakat bulamayınca belki içinde vardı diye düşünerek "cooking class" olarak aradım hatta tam olarak "cooking classes in Rome" olarak aradım :) Ve karşıma, http://www.cookingclassesinrome.com/
diye bir site çıktı :) işte hayatta bu kadar net / basit / anlaşılır olacaksın :) Chef Andrea Consoli'yi bu girişimden dolayı bir kez daha tebrik ediyorum, parayı akıllı olanlar kazanıyor :)

14 Kasım'da Roma'ya gittik, ilk gün şehir turumuz vardı, tek kelimeyle " muhteşem" bir şehir... Tarih kokuyor, her yerde tarihin izleri var ve insanlar çok iyi bir şekilde sahip çıkıp, korumuşlar. 15 Kasım'da yemek kursum vardı. Google Maps'den yerini buldum. İlk kalacağımız bölgeye çok daha yakındı; sonradan otelimizin yeri değişti ve yaklaşık 5-6 km'lik bir mesafedeydik. Eşimle birlikte başladık yürümeye, yürü yürü yürü.... 1 saat 10 dk'lık bir yolculuktan sonra vardık, canım fedakar eşime çok teşekkür ederim, bu fırsatı kaçırmamam için, beni tam 5 saat hiç bilmediği bir şehirde dışarıda dolaşarak, bekledi...

Chef Andrea Consoli'nin kız arkadaşı Erica ile birlikte işlettiği "Le Fate Resturant" adında bir restoranı var. (Roma'da bir çok restoran saat 14:-19:00 arasında kapalıymış, gerçi ben pek görmedim ama herhalde bu öğrenilmiş çaresizlik ile önceden yemeğimizi yiyince ihtiyacımız da olmamış olabilir...)
Le Fate Restaurant, Viale Di Trastevere, No: 130'da yer alıyor.
lefaterestaurant.it‎

Chef, Roman style cuisine'e sahip ve bu tipte yemekler yapıyor. Yemekleri yapış, pişiriş ve sunuş şekli eski Roma kökenine dayanıyor. Ailesinin restoranında çalışmaya başlamış, 5-6 yaşından beri bu ilin mutfağında :) 4 sene Amerika'ya San Fransisco'ya gidip orada çalışmış, geri dönüp restoranının başına geçmiş...

Ödeme v.b detaylar ile ilgili şefle mailleşirken, menu ile ilgili herhangi bir kısıtım / yapmak istediğimiz bir şey var mı önceden onu öğrenmek istemiş.. Ben de domuz eti yapmayalım, çünkü ileride bu yemekleri misafirlerime ikram edeceğim, öğrendiğim şekilde ikram etmek isterim dedim.

Menumuz şöyleydi;


  • Başlangıç: Roman Style Artichokes - Roman usulü Enginar

  • Ana yemek: Home made Fettucine with fresh tomato and basil - Taze domates ve fesleğenli ev yapımı Fettucine

  • İkinci yemek: Beef Carpaccio with arugola and mushrooms - Rokalı ve Mantarlı Dana Carpaccio (pişmiş)

  • Tatlı: Italian Tiramisu - İtalyan Tiramisu

Çooook anlattığım için tarifler, bir sonraki yazımda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder