Geçen haftadaki sayfa görünümleri

7 Aralık 2010 Salı

Tiramisù - Lift Me up!!! İtalyan usulü gerçek Tiramisu

















Merhaba,
Öncelikle, dost meclislerinde :) sürekli övülen, pek beğenilen Tiramisumun gerçek tiramisudan ne kadar farklı olduğunu öğrendiğimde oldukça şaşırdım... Ben sadece peyniri farklı, içine bir de likör koyuyorsun v.b gibi farklı var sanıyordum... (İçine alkol de konulmuyor.) İtalyan restoranında aldığım yemek dersi sonrasında, ne kadar yanıldığımı anladım... Hatta Şef'e "ben pişirerek yapıyorum, o da olabilir mi" dedim ama o da "Senin yaptığın Selcan usulü tatlı olur, onun Tiramisu'yla alakası yok" dedi... Olsun İtalya'da yaşamadığımıza göre ben sevgili Selcan Tiramisu'ma devam ediyor olacağım :) ara sıra da, İtalyan konseptinde yemek daveti verirsem o zaman gerçeğini de yaparım... Bu arada başka bir şey daha öğrendim, Tiramisu, "Beni yukarı kaldır" demekmiş, yemek sonrası, rehavet çöktüğünde, içindeki kahveyle bizi kendimize getiren bir tatlı olduğu için böyle deniyormuş. O zaman tarifini vereyim, siz de isterseniz deneyin...

Malzeme:

4 yumurta
4 çorba kaşığı pudra şekeri (tepeleme dolu)
250 g mascarpone peyniri - (Türkiye'de yabancı markalar oldukça pahalı olduğu için tatlılarda oldukça iyi performans gösteren İçim Labne'yi deneyebilirsiniz. Kaanlar markalı mascarpone peyniri de var ama Labne'nin tadı sanırım bizim damak tadımıza daha uygun)
1 paket savoiardi veya kedidili (Perle marka olanı deneyebilirsiniz.)
1 bardak kahve (moka, espresso, nescafe - biz derste moka kullanmıştık.)

Yapılışı:

1-2 kaşık nescafeyi geniş bir kaba koyun, üzerine 200 ml (1 bardak) sıcak su ekleyin. Kahveyi yaptıktan sonra ılınması için biraz karıştırın veya bekletin. Kahve ılındıktan sonra, kedidillerini kahvenin içerisine batırıp - ancak çok bekletmeyin, 2-3 sn batırın, her tarafının ıslanmasını sağlayın fakat kesinlikle kahveyi emip yumuşamasın- Tiramisu'yu yapacağınız kaba dizin. Kedidilerinin uçları hafif yuvarlak olduğu için, dilerseniz bunları kesip dikdörtgen haline getirebilirsiniz. Böylece yanyana dizmek çok daha kolay olacaktır.
Yumurtanın sarılarını ve beyazlarını iki farklı kaba ayırın. Yumurta beyazlarını ve tepeleme dolu 2 çorba kaşığı pudra şekerini, (1 tutam tuz ekleyin) bembeyaz ve yoğun bir karışım elde edinceye kadar çırpın. Daha sonra yumurta sarılarını ve tepeleme dolu 2 çorba kaşığı pudra şekerini açık sarı bir renk elde edene kadar çırpın. Mascarpone veya labne peynirinin, yumurta sarısı ve pudra şekerinden yaptığımız karışımın içerisine bir tahta kaşık yardımı ile ekleyin ve karıştırın. Elde ettiğiniz iki kremayı karıştırın, beyaz kremayı açık sarı kremanın içerisine ekleyin. Tatlı kabınıza dizdiğiniz kedidillerinin üzerine bu kremayı yayın, bir sıra daha kahveye batırılmış kedidili ve krema katı yapın, dilerseniz kremayı üzerine koymadan altı kısma damla çikolata da serpebilirsiniz. Minimum 2 saat buzdolabına koyun. Eğer aynı gün içerisinde servis edecekseniz, üzerine kakaoyu serptikten sonra buzdolabına koyabilirsiniz. Ancak bir gün önce yapıyorsanız, kakaoyu servis etmeden hemen önce serpmenizi öneriyorum. (Kakao kremadan dolayı ıslanıp, koyulaşıyor, tadı ve görüntüsü de garip oluyor...)

Umarım, bu İtalyan stili tiramisu'yu beğenirsiniz, ben çooook beğendim :)

Afiyet olsun,
Sevgiler,
Selcan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder