Geçen haftadaki sayfa görünümleri

6 Ağustos 2012 Pazartesi

Patates Püreli Fırında Et


Bu yemek de diğer bir çok yemeğim gibi benim elimdeki ve dolabımdaki malzemeleri kullanarak kafamdan uydurduğum bir yemek :) İşte böyle böyle insan kendi el lezzetini ve tarzını oluşturuyor. Hep başkalarının yemeğini ya da bilinen tarifleri yapmakla olmuyor.

Dün akşam işyerinde arkadaşım Lale bizdeydi, bu yemeği onun için yaptım, çok lezzetli olduğunu düşündüğüm patates püremi tatmasını istedim. Onun tarifini de ayrıca vereceğim.

Malzeme:
4 adet bonfile/kontrafile/antrikot (hangisi var ise, tabii ki en güzeli bonfile) şeritler haline doğranmış
100 ml Krema
2 adet Kabak
4 adet Patates
3 yemek kaşığı Tereyağı
6-7 ince dilim Kaşar Peyniri
Sarımsak/Sarımsak Tozu
1,5 çay bardağı süt

Yapılışı:
Önce patatatesleri,soyup iyice yıkayıp, enine ince olacak şekilde doğruyoruz. Bu şekilde kaynatması daha kolay olur.
15-20 dk kadar kaynattıktan sonra. (Ben püreyi mutfak robotunda yapıyorum.) Benim mutfak robotumun haznesine göre 3 partide, bir kaç adet kaynamış patatesi içine koyup, 1 yemek kaşığı tereyağı, yarım çay bardağı süt ve biraz tuz ile mutfak robotundan geçiriyorum. Bu aralar yeni takıntım, Ülker Ducros Sarımsaklı Tuzlu Çeşni, her şeye koyuyorum, çok güzel bir lezzet veriyor. (püreme de koydum.) Patates püresini cam bir tepsinin alt kısmına yayalım.

Etlerimizi ince ince doğrayıp tavada pişirelim. İstediğiniz kadar pişmesi tamamlanmadan 5 dk önce, kabak rendesi ve kremayı da koyalım ve 10 dakika pişirelim. Tüm malzemeler piştikten ve krema tüm malzemelerle iyice karışmış olsun. Cam tepsinin (borcam) alt kısmına yaydığımız patates püremizin üzerine, pişen etli, sebzeli karışımımızı koyalım. Üzerine kaşar peyniri dilimlerini de yerleştirelim ve fırında, kaşar peynirleri eriyip, kızarana kadar yaklaşık 5 dk en yüksek derece pişirelim.




Not: Bu tarifi mantar, havuç, biber gibi malzemelerle de zenginleştirebilirsiniz.

Afiyet olsun.
Sevgiler,
Seljoe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder