Geçen haftadaki sayfa görünümleri

20 Aralık 2010 Pazartesi

Mahlepli Tuzlu Kurabiyeler

Tatlı ya da tuzlu olsun, mahlepli kurabiyeye bayılıyorum... Kurabiyenin tadını "muhteşem" yapıyor. Hakkında çeşitli söylemler var... Ekşi sözlükten, Serendipity nickli yazardan bir alıntı yapıyorum;

8.(bkz: idrisağacı) adıyla bilinen, kiraz ve vişnenin anaç ağacı olan ve özellikle Tokat yöresinde sık yetişen ağacın, zeytin gibi önce yeşil, sonra siyahi olan meyveleri ve bu meyvelerden elde edilen özütün adı. Son derece terapötik özellikleri olan mahlep, bir zamanlar kinin gibi doğal bir sıtma ilacı olarak kullanılmış, sıtmanın ortadan kalkmasıyla da özündeki etken madde modern tıpta ağrı kesici olarak birçok ilaçta yer almıştır. Kandil simidi başta olmak üzere birçok unlu mamule tat vermekle kalmaz, ayrıca bayatlamayı geciktirmek ve gevreklik vermek görevlerini de üstlenir.

Tabi aşağıdaki görseldeki topçukların toz hale getirilmiş olanından kullanıyorum.

Gelelim, mahlepli tuzlu kurabiyenin tarifine; aşağıda vereceğim tuzlu kurabiye hamuru için bir tariftir, içerisine istediğiniz baharatı veya malzemeyi ekleyebilir, dilerseniz peynir rendeleyebilirsiniz.
 
Malzeme:
 
4 su bardağı un
1/2 çorba kaşığı veya 1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
250 g oda sıcaklığında yumuşamış margarin (Eve margarin alma alışkanlığım olmadığı için ben tereyağı kullandım, kesinlikle daha lezzetli oldu ama margarin ile daha hafif olacağını düşünüyorum.)
2 yumurta
Üzeri için 1 yumurta sarısı
 
Yapılışı:
 
Geniş bir kaba unu eleyin, hamur kabartma tozunu da elekten geçirin, tuzunu koyun. Un karışımının içerisine yumuşak margarini ve yumurtayı koyun yoğurmaya başlayın. Hamuru tezgaha almadan önce, yüzeye biraz un serpin. Yumuşak bir hamur elde edinceye kadar iyice yoğurun. Hamurdan bir kaç parça ayırıp, oklava ya da merdane veya elinizde açın, isterseniz kalıplardan şekil çıkarın isterseniz de elinizle dilediğiniz gibi şekil verin. (Kalıbı öneriyorum :)
Üzerlerine yumurta fırçası yardımıyla yumurta sürün, dilerseniz susam / çörekotu ile süsleyebilirsiniz.
Önceden 175 dereceye ısıttığınız fırında, 20-25 dk kadar pişirin. Çıtır çıtır harika çay kurabiyemiz hazııırrrr... :)
 
Afiyet olsun, Sevgiler,
Selcan




1 yorum:

  1. hamura 1 bardak un yerine nişasta eklersen daha kıtır olur...:))

    YanıtlaSil