Geçen haftadaki sayfa görünümleri

13 Şubat 2011 Pazar

Havuçlu, Tarçınlı Kek - Soğuk Kışa, Sıcak bir lezzet...


En son girdiğiöm kayda baktım da :( 20 Aralık 2010, bir sene önce girmişim :) Utandım... Şimdi hemen yeni tariflerimle, blog'umu besleyeyim... Bugün tasarımıyla biraz oynadım, öğrendikçe bir şeyler ekliyorum, bence benim gibi bir amatör için hiç fena değil...

2010 yılının son gününü oldukça kötü geçirdim maalesef ve tabi kötü de bir yılbaşı kutlaması ile 2010'u acısıyla, tatlısıyla uğurladık. Şimdi önümüzde yepyeni bir yıl var, her ne kadar kötü başlasa da, her şey nasıl başlarsa öyle gitmeyebilir :)

Bu girizgahtan sonra konumuza yani Havuçlu, Tarçınlı kekimize dönelim :)
(Şu anda eşimle mutfakta birlikte çalışıyoruz, fonda da şansımıza Michel Fugain'den "Une belle histoire" çalıyor... Havuçlu, tarçınlı kek deyince aklıma hep "Issız Adam" geliyor. Bu şarkı da o filmin en çok sükse (bkz. fr: succes) yapan şarkılarından biriydi...)

Kekimizin malzemesi:

4 yumurta
2 bardak şeker
2,5 bardak un
1 su bardağı sıvı yağ (Ayçiçek olursa daha iyi olur, zeytinyağı biraz kokuyor.)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
2 su bardağı havuç rendesi
2 tatlı kaşığı toz tarçın

Dileyenler; 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz de koyabilirler ki bence böyle kesinlikle daha iyi oluyor; ama bizim evde keki asıl yiyecek kişi eşim olduğu;  ve o da fındık/ceviz v.b şeyleri keklerin, pastaların içinde sevmediği için ben koyamadım :(

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri, şeker eriyinceye kadar orta devirdeki mikserle çırpalım. Bu karışıma yağı ekledikten sonra tekrar karıştıralım. 2 su bardağı rendelenmiş havucu, karışıma ekleyip, tekrar hafifçe karıştıralım. Başka bir kaba, unu, 1 paket kabartma tozu ve vanilini eleyelim. Un karışımını, havuçlu karışıma ekleyelim ve tekrar karıştıralım, unu ekledikten sonra mikser ile karıştırmak biraz zorlaşabilir ama yavaş yavaş karıştırın ki, her yere malzemeler eşit şekilde dağılsın. En son tarçını ve ceviz parçalarını da ekleyerek karıştırın. Kek kalıbınızı, katı bir yağ (tereyağı / margarin) ile yağlayın. Karışımı kek kalıbına boşaltın. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında, 30 dk+ pişirin. Her fırın maalesef çok farklı performanslar gösteriyor. Bu sebeple + işaretini koydum. İlk 20 dk. kabarma performansını düşürmemek için, fırınınızın kapağını açmayın, 20 dk sonrasında gözlemleyin, 30 dk itibariyle de, temiz bir kürdan/kibrit çöpü parçasını batırarak, kekin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Batırdığımız parça temiz çıkar ise, kekimiz pişmiştir, fırını kapattıktan sonra, bir süre kendi ısısıyla, fırının içerisinde kalabilir. Fırından, çıkarıp 5 dk soğuduktan sonra keki kalıptan çıkarabilirsiniz. Üzerinde Pudraşeker serpip, servis edebilirsiniz.

Not: Fırınımız ile en iyi sonucu elde edebilmemiz için yapacağımız en iyi şey, fırınımızı kendimiz gibi tanımaktır :) Yeni fırınım ile verilen tarifleri aynen uygularken, bir kaç şeyi yaktıktan sonra anladım ki başkasının 170'i benim fırınımda 150 derece yapıyor. Siz de farklı tarifleri deneyip, öğrendikçe fırınınız ile sonucu alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder