Geçen haftadaki sayfa görünümleri

28 Temmuz 2011 Perşembe

Erik & Kayısı Marmelatı


Bu marmelatı tarifiyle birlikte, tabiri caizse kafadan attım :) Ama çok güzel oldu... Zaten çirkin olsaydı buraya da yazmazdım :) Elimde olan malzeme bu kadar olduğu için tarifimi nasıl yaptıysam o şekilde vereceğim, ama konsept belli :) Sizler de elinizde daha çok malzeme olursa ona göre ölçeklendirebilirsiniz...

Malzeme:

1/2 kilo kayısı
3 adet anjelika erik (kırmızı olanlardan)
1 su bardağı şeker
1/4 su bardağı su

Yapılışı:

Kayısıları ve erikleri güzelce yıkadıktan sonra, bir tencereye birlikte koyun, üzerine 1 su bardağı şeker ve 1/4 su bardağı suyu ilave edin. Kaynamaya bırakın. Meyvelerin kabukları soyulmaya başladığında altını kapatın. Oda sıcaklığına geldiğinde, bir kaba, süzgeç ve tahta kaşık yardımı ile iyice ezin ve püre halinde diğer kaba akmasını sağlayın.
Ben marmelatı biraz daha akışkan sevdiğim için 1/4 bardak suyu koydum. Eğer daha koyu marmelat elde etmek isterseniz, suyu koymayabilirsiniz.

Erik ekleyince tadı biraz mayhoş olduğu için ben bayıldım! Kullanım önerisi olarak, kızarmış ekmek tereyağı ve labne ile birlikte sabah kahvaltılarında kullanılabilir. Yine Labne ile yapılan hafif pastaların üzerine sos olarak kullanılabilir.

Afiyet olsun,
Sevgiler,
Seljoe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder