Geçen haftadaki sayfa görünümleri

12 Mart 2012 Pazartesi

Seljoe usulü Kuru Fasülye Oooohhh Miisssss!

Geçen ay hayatımda ilk defa kuru fasulye yaptım... Ama ne yapmak, tencerenin tamamını kendim yiyecektim neredeyse :) Acemi şansı demeyeceğim, çünkü son derece özenle ve sevgiyle yaparak, kendime ait tarifi buldum... İlk yaptığımda o kadar güzel oldu ki, babama anlata anlata bitiremedim; babam da "Anneni de ara da tarifini al dedi" Ben de "Annem beni arasın ben ona tarifimi vereyim" dedim... O ne özgüven o? :))) Haksız olmadığımı İzmir'den geldikleri bugün, onlar için özel olarak yaptığımda da anladılar :) Hemen Kuru Fasulyemin tekniklerini ve sırlarını sizinle de paylaşayım. Malzeme: 750 g Kuru Fasulye - Yaklaşık 3 su bardağı (Bizim Mutfak kullandım, ilk yapışımda onu kullandığım için başka denemedim, bilemiyorum.) 250 g kuzu kuşbaşı (Etsiz, Kuzu etsiz, Dana Etli sevenler koymayabilir ya da sevdiğini koyabilir.) 3 adet kuru soğan 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı 2 yemek kaşığı dolusu salça 1 tatlı kaşığı tuz 5 bardak su (1 lt ve 1 bardak daha olarak ölçtüm.) 2 adet kesme şeker 50-75 g tereyağı Yapılışı: 1. En önemli konu tabii ki, 8 saat öncesinden kuru fasulyeleri yıkayıp, suda 8 saat boyunca bekletmek. Sonrasında da, bu zor pişen bakliyatı düdüklü tencereye koyarak iyice pişmesini sağlayacağız. 2. 3 adet orta boy kuru soğanı küp küp doğrayın. Zeytinyağı ile birlikte tencereye koyun ve kavurmaya başlayın. Soğanların yanmaması için biraz su ekleyebilirsiniz. Piştikten sonra, eti ve salçayı ekleyin ve tekrar birbirlerine karışması için iyice karıştırın. 3. Üzerine kuru fasulyeyi, suyu, tuzu ve kesme şekeri koyalım, düdüklü tencereyi kapatalım ve bir kaç dakika yüksek ateşte, sonra da 30 dk kadar pişirelim. Ben düdüklü tencerenin altını kapatıp, düdüklü tenceredeki buharı çıkarıp, kapağını açıp, tereyağını koyuyorum, karıştırıyorum, tadına bakıyorum eğer pişmemişse biraz daha pişiriyorum. Şimdi bu güzel ve lezzetli kuru fasulyenin yanında tane tane iyi pişmiş bir pirinç pilavı, tava yoğurt ve turşu olacakkk kiii... Yaşası TÜRK MUTFAĞI!!! Not: Az önce dehşet içerisinde, bu caaanım kuru fasulyemin fotoğrafını çekmediğimi ve hepsini bitirdiğimizi farkettim, şimdilik temsili bir görsel koyacağım; sonra yeniden yapıp değiştireceğim.
Not: Geçici görselimi benim kadar lezzeti pişirdiğine emin olduğum portakalagaci.com sitesinden alıyorum, blog/site sahibinden özür diliyorum, bana borç vermiş oldu, söz değiştiricem, kendi makinem gelince :) Herkese Afiyet olsun, Sevgiler, Seljoe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder