Geçen haftadaki sayfa görünümleri

11 Mart 2012 Pazar

Muhallebili Kadayıf nam-ı diğer "Tatlı Düş"

Şirketin oradaki Cafe Mola'da tanıştım ilk kez bu tatlı ile... Sonra da takip ettiğim Bizim Mutfak Facebook sayfasında bir gün yayınladığında, hemen kenara not edip o haftasonu yaptım tarifi ve harika oldu!!! Eşim o kadar çok beğendi ki o gün bugündür her hafta yapar oldum; çok lezzetli bir tatlı olduğu için benim için yapmak pek hayırlı olmuyor, çünkü ister istemez yiyorum :( Zayıflar/Spor yapanlar yani hakkı olanlar için yazıyorum tarifi :) Bizim Mutfak'a da ayrıca teşekkürü borç bilelim; çünkü tarif birebir tutuyor ve her seferinde harika oluyor :) Ben ek olarak 1 adet limonun kabuklarını muhallebinin içine ekleyerek kendi yorumumu kattım bu şekilde de harika oldu. Seljoe'nun Notu: Bizim Mutfak'ın tarifinde, 1 bardak krema var ve kremanın 100 g'ında 38 g yağ var, Labne'de ise hemen hemen yarısı kadar, 17 g yağ var. Ben tarifi bir kez de Labne ile denemiştim, o zaman da gerçekten çok güzel oldu, dileyenler daha hafif/daha az kalorili olması için Labne ile yapabilirler. Malzeme: Üstü & Altı için Kadayıf: (TEL KADAYIF 2 SAAT DERİN DONDURUCUDA BEKLETİLECEK.) Tel kadayıf - Marketlerde satılıyor be Alkış diye bir marka kullandım, bu tarifte ellerinizle kırıp, 2-3 avuç kullanmanız yeterli olacaktır. 6 çorba kaşığı toz şeker 75 gram Tereyağı ya da Margarin (Ben tereyağı kullandım.) 1,5 su bardağı ceviz içi Muhallebisi için: 1 litre süt 4 çorba kaşığı Un 2 çorba kaşığı mısır nişastası 2 kahve fincanı tozşeker 1 adet yumurta 1 paket şekerli vanilin 1 su bardağı krema Yapılışı: 1. Kadayıfı iki saat derin dondurucuda bekletin.Dondurucudan çıkarın ve elinizle kırarak bir tencereye alın. 2. Tereyağını ve tozşekeri ilave edip orta ateşte sürekli karıştırarak kavurun. 3. Rengi değişince dövülmüş ceviz içini ekleyin. Ocağın altını kapatarak soğumaya bırakın. 4. Muhallebisi için, krema dışındaki tüm malzemeyi derin bir tencereye alın. 5. Sürekli karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişirin. Topaklanmaması için karıştırmayı hiç bırakmayın. Kıvamı koyulaştığında, ocaktan alarak soğumaya bırakın. 6. Soğuyunca içine kremayı ekleyip mikser/çırpma teli yardımı ile iyice çırpın. 7. Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen bir tepsiye serpin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da üzerine ekleyin. Dilerseniz hemen dilimleyerek servis yapın dilerseniz de Buzdolabında soğutarak biraz da kıvamının sertleşmesini bekleyin. Afiyet Olsun, Sevgiler, Seljoe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder