Geçen haftadaki sayfa görünümleri

8 Haziran 2011 Çarşamba

Seljoe'nun meşhuuuurrrr limonatası





Limonatamı çoook uzun zamandır herkes çok beğenir; ama benim bir sırrım yok, hepsini çocukluğumdan beri annemi izleyerek, görerek, dinleyerek öğrendim, uygulayarak pekiştirdim ve geliştirdim...

Bugüne kadar hiç reçete kullanmadan, kervanı yolda düzen ben :) bugün itibariyle sizler için reçete ve yapılışını vereceğim ama ben kendim için aynı tas aynı tamam devam edeceğim :) Çünkü bazını oluşturduktan sonra ideal tada ulaşırken, deneme yanılma yoluyla yapmak benim daha çok hoşuma gidiyor...

Malzeme:

1,5 su bardağı tozşeker
8 su bardağı su
5 adet limon - iyice yıkanmış, akça pakça limonlar olsun :)

Yapılışı:

1,5 su bardağı şekeri geniş ve derin bir kaba boşaltın. Üzerine, 2 adet limonun kabuğunu rendeleyin. 2 bardak suyu şekerin ve limon kabuğunun üzerine dökün, şeker biraz erimeye başlasın. 5 adet limonu da sırayla sıkıp, hem limonların suyunu hem de sıkıldıktan sonra kalan kabuklarını kabın içerisine koyun. Bu şekilde 1-2 saat buzdolabında bekletin.
1-2 saat beklettikten sonra, içerisine koyduğunuz limon kabuklarını ellerinizle ovuşturarak, sıkın ve içerisinden çıkarın. (yani artık çöpler:) Üzerine geri kalan 6 bardak suyu ilave ederek, iyice karıştırın. Dilerseniz rendelediğiniz limon kabuklarını süzerek, dilerseniz de süzmeden, buuzzzz gibi soğutarak içebilirsiniz.

Not: Bu tarifi birebir uygulayabilirsiniz; fakat ağız tadı farklı olanlar, ev halkının ya da kendi beklentilerine göre istediklerini ekleyebilirler. Çok tatlı oldu, su ve limon, çok ekşi oldu şeker v.b tamamen ağız tadınıza kalmış ama bu benim ideal reçetem :)

Sevgiler,
Selcan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder