Geçen haftadaki sayfa görünümleri

8 Ekim 2009 Perşembe

Susamlı Tuzlu Kurabiye

Mutfağımla uzun zamandır ilgilenemedim. Bunun sebebi maalesef buaralar çok çalışıyor olmak ve koşuşturmayla geçen hafta sonları... Yine yorucu bir şekilde bitmek üzere olan haftanın son gününe girerken bir güncelleme yapmak istedim. Gemçen hafta yaptığım susamlı tuzlu kurabiye'yi paylaşmak istiyorum.

Malzemeler:

2 bardak un
125 g tereyağı (oda sıcaklığında) (Genelde tariflerde margarin vardır; bende margarin yoktu ve lezzet katsın diye tereyağı kullandım, sonuçtan da gayet memnun kaldım :)
1 adet kabartma tozu
1 yumurta (sarısı içine, beyaz dışına sürülecek - beyaz kısım susamların üzerine yapışmasını sağlıyor.)
1 fincan yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket susam

Yapılışı:
Unu bir yoğurma kabına alın. Tuzu ve kabartma tozunu da una karıştırın. Üzerine, oda sıcaklığında 125 g tereyağını koyun ve yoğurmaya başlayın. 1 fincan yoğurdu ve yumurtayı da içerisine ekleyerek yoğurmaya devam edin. Hamur elinize yapışmayan kadar yoğurun. Daha sonra hamurdan küçük parçalar kopararak istediğiniz şekle (çubuk ya da halka olabilir) getirin. Yumurta beyazını ve susamı ayrı kaplara koyun. Şekilli hamurlarınızı önce yumurta beyazına sonra susama bulayın ve tepsiye yerleştirin. Ben pişirirken tepside yağlı pişirme kağıdı kullandım.(Cook diye bir marka var, Real'den aldım.) Gayet pratik. :) Tepsiyi yağlayıp da kullanabilirsiniz. 170 derecede 15 dk ısıtılmış fırında 30 dk pişirmeniz yeterli olacaktır.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder